busy nights.

Jag verkar bli sämre o sämre på att uppdatera. Men det är faktiskt så att jag är en upptagen kvinna här i Spanien! :)
Och dagarna går så oerhört snabbt! 

Det sista jag skrev var väl i Onsdags om min huvudvärk. Tack och lov så försvann den efter min och álles sköna vila! Någon timme efter jag skrivit i onsdags kom Sally och Emma hit. Sen kom också Anna och hjälpte mig att passa de små godingarna undertiden Karin och Sally jobbade. Kan ni tänka er hur mysigt? Jag och Anna som båda är bebis/barn galna och dessa små sötnosarna! Vi var på (kort) promenad i megakvav värme och när lill-killen somnat gick vi till parken och lekte med lill-tjejen. När jag väl får barn har jag en känsla av att jag verkligen kommer trivas som mamma! :)

  





Senare på kvällen kom alla härliga svenskor hem hit för en "klädbytarkväll". Väldigt mycket kläder som det slogs om. Alla hade iallafall med sig påsar hem med grejer. Jag hittade bl.a. ett par svarta linnebyxor (som jag faktiskt hade tänkt köpa), en skjorta och en bikini. Och konstigt nog verkar bikinin sitta jättebra. Jag som letat och letat efter bikini i affärerna här utan att hitta en enda som skulle kunna känns någorlunda. Jag tror att både byxorna och bikinin var från Malin.
Så tack Malin! :)

Igår så fyllde Jesús år och när han kom hem från jobbet ville han bjuda på lunch. Vi åkte ut till Puerto Cherry där det fläktade väldigt skönt! Som vanligt åt jag för fort (plus att det var varmt!) så jag orkade inte allt men vi åt jätte goda grillspett! Mums!
Det är tydlingen väldigt mycket katter där ute i Puerto Cherry och folk som  äter på resturangerna brukar ge dom sin mat som blir över. Det kom en liten, pytteliten katt fram till oss och jamade massor och när hon tillslut la sig ner så såg jag på hennes mage att hon garanterat hade små kattungar någonstans. Då kunde inte jag låta bli att kasta ner mina rester till henne. Hon slukade i sig det väldigt fort kan jag säga! :)

När vi kom hem från Puerto Cherry bakade jag jordgubbstårta till herrn i huset. Den blev givetvis inte alls som den skulle men den gick hem ändå! Barnen tog flera gånger och de andra sa att det var väldigt gott, bra betyg iallafall!







Det finns tårta kvar idag också, vilket är bra! För Àlvaro blir 8 månader idag! 
Såhär glad är man då!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0