"Hon säger att hon redan sett Spanien..."

Jag tror faktiskt att jag sett väldigt mycket av Spanien redan, iallafall av landskapet. Allt från hav, till alla typer av odlingar, dalar och berg. Det jag inte har sett är vindistrikten, det hade varit kul o se det med!

Nu har jag iallafall lagt upp bilder på facebook från min lilla semester hos farmor!

Gårdagen spenderades med Jesús familj. Vi mötte upp dem för att äta lunch och vi letade o letade efter ett bra ställe och äta. Först skulle vi äta ute vid havet men det blåste så mycket att vi bestämde oss för att åka upp i bergen till en mysig liten stad för att äta där istället. Det visade sig att eftersom det låg såpass högt upp så var det kallare där och dessutom blåste det där med så vi fick åka vidare. Ner för berget igen och ut på landsbygden. Där fanns en toppenresturang och det stod bilar överallt. Tio bord var det före oss så det var bara att knäppa på sig bilbältet och åka igen. Strax efter låg ett riktigt spanskt hak där vi stannade. Det var kul att träffa Jesús familj och hans brorssöner är sockersöta och dessutom oerhört väluppfostrade. Maten vi åt var jättegod! Vi åt först omelett (som jag måste erkänna att jag inte kommer ihåg var det var i mer än spansk skinka!) Sen åt vi en tomatsoppa. Inte riktigt min grej men den var faktiskt god! Efter det kött och potatis. Köttet var helt sinnessjukt gott, jag tror inte att jag ätit så gott kött tidigare! Det är tydligen väldigt typiskt för sånna ställen lite uppe i bergen.

        

           

     

På kvällen var det El Classico och det missar man ju bara inte! Vi åkte hem till Jesús bror för att se på matchen. Här i Spanien är det verkligen antingen eller när det gäller Real Madrid och Barcelona. Alla som var med igår håller på Madrid, utom jag och Karin! Det var nästan lite förbjudet att bli glad när Barca gjorde mål! Det var en helt grym match, jättekul att se det när man är här nere! :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0