Hoy

Hej på er!

Tänkte berätta lite om dagen vi haft idag! :)
Vi åkte vi till... hm... jag kommer inte ihåg vad staden heter! Haha!
En ganska känd stad, framförallt för sin fisk men också för sitt vin.
Vi mötte upp Jesús familj på en liten resturang/bar där vi skulle äta.
Vi beställde ingen "egen" mat utan småsaker som vi alla tog utav. Först någon slags potatissallad med crabfish och räkor i, den var god! Sen något lever liknande i massor av vinäger som tydlingen var fisk! Kanske inte riktigt i min smak. Men plusspoäng för att jag smakade, det trodde du inte pappa va? ;)
Sen så fick vi givetvis in massor av olika fisktyper, varav en var friterad bläckfisk. Så nu har jag ätit det! :)
Jag fick mih däremot en mindre chock när servitören bar in hela fiskar. Såhär såg de ut! 

                                                                                                     

Någon ni känner att ni blir sådär sugna att smaka på? Inte jag!! Jag tackade vänligt men bestämt nej! :)

Sen kom detta underbara! Jesús mamma sa att hon trodde att jag skulle tro att de var galna som åt allt alla dessa konstiga saker... Och in kommer, en kopp, full utav sniglar!
Ja, jag vet, det är inget som är sådär jätteovanligt och jag har vart med när det beställts in förut men inte som dessa. De här sniglarna såg ut som sånna man har i trädgården! Nej, helt klart inte min grej! Konstigt nog var det ingen som erbjöd mig att smaka :)  Men lilla Juaqlin smaskade i sig!

                                                                                                 

Efter vi hade ätit gick vi och köpte glass o sen var det dags att bege sig mot simhallen där Felix skulle tävla.
Jag vet faktiskt inte riktigt hur det gick för honom i slutet för det var så varmt där inne att man blev lite knäpp!
Men tidigare idag vann den största brodern (jag kommer tyvärr inte ihåg vad han heter!) sin judotävling! Jättekul! :)

Jag tror jag har lite mer foton på kameran men det får jag lägga upp imorgon!
Förresten! Tror ni inte att jag lyckats göra sönder objektivet på min kamera! Grattis till mig för det! Visst är det bra jobbat? Det är ju inte alls så att jag använder den varje dag och känner mig totalt handikappad utan det!
Ibland blir jag så trött på mig själv!

Nu är iallafall Karin och Jesús iväg på en föreställning med flamencodans och musik så jag har hand om lille pluttisen! Men han vägrade o sova, den stackars måste verkligen varit övertrött! Han somnade tillslut gott i sin vagn utomhus. Bar precis upp honom i sin säng så nu väntar ett stort glas gott vin, jordnötsbågar och Så ska det låta! Härligt!


Sov gott!


(ska fråga komma på till imorgon vad staden heter!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0