Vad gör vi?


Vad gör vi med vår planet? Det är helt otroligt hur vi misshandlar den utan att bry oss. Det är så tydligt hur den säger ifrån mer och mer. Det har inte ens gått fyra månader på detta året och det har redan varit fyra katastrofala jordbävningar. Först Haiti i Januari. Chile i Februari, bara två veckor senare i Indonesien och nu senast en i Mexico, Californien i April. Alltså har det varit jordbävning varje månad detta året med ungefär 40.000 döda. Helt otroligt!

Dessutom har det varit otaliga översvämningar världen över den sista tiden.

När Xynthia ovädret drog in över Europa så dog ett 60-tal där med. Enormt kaos i Europa och det var den orkanen som blev vårat hysteriska snöoväder i Sverige, vilket också skapade kaos!

Och nu Eyjafjallajökulls utbrott på Island. Det är det tredje utbrottet under 2010, det tredje!!! 
O detta tredje har ju lamslagit hela Europa.

Jag kan inte förstå hur vi kan vara så oförsiktiga. Det är ju faktiskt alla barn som blir allra mest påverkade utav det! Stackars barn som ska behöva växa upp i det. I denna skit, som vi skapar.


Jag källsorterar, låter inte kranen rinna, har börjat släcka i de rum jag inte är i, börjat använda lågenergilampor.
Jag kan göra mer, men jag gör iallafall något! Det borde alla göra!

Jag mår illa av att vi bara låter det gå på som ingenting o sen blir förtvivlade över der som sker.
 Det är så fel det bara kan bli!

Haiti
      

Chile
      

Mexico
  

Xyntia
       

Island
     


Härligt, inte ens fyra månder av detta, jag undrar verkligen hur det kommer bli i framtiden.
En sak vet jag säkert, jag vill inte att mina barn ska växa upp med detta som vardag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0