Viernes.

Är det inte skönt med Fredag! :)
 Och ännu bättre är det när man öppnar balkongdörren och fåglarna kvittrar och solen lyser.
Sen när man öppnar dörren så hör man lille Álvaro ligga o snacka i sängen.
Hm, jag är ganska nöjd med tillvaron helt enkelt! :)

Igår blev bara en kortis promenad så idag får det bli en längre. Kanske ska ta o gå en sväng runt sjön i det fina vädret!

Igår eftermiddag kom en vän till Karin hit som också har en liten bebis. Flickan är 20 dagar yngre än Álvaro så dom är verkligen jämngamla. Det var jättekul och se dom leka ihop! Och jisses, vilket glädjefnatt han fick när dom kom! Kul när man ser hur han känner igen dem så väl!
Betty, Karins vän, är tyska så jag fick lite chans att öva min engelska ganska mycket. Känns som att man blir lite säkrare och säkrare för varje dag på det.
Vet inte om jag har skrivit det innan men jag funderar på att plugga spanska när jag kommer hem. Allra helst hade jag velat plugga nu men det finns inga kvällskurser. Nu är det ifs inte så långt kvar tills jag åker hem.

Igårkväll försökte vi (Jag och familjen Komsell på Solkullgården) att prata över videosamtal på skype. 
Tyvärr var det något konstigt ljud som störde så jag inte hörde dem. Tänk dig att du har en mikrofon, o så försöker du dammsuga upp den, ungefär så lät det :) Jättetråkigt!
Men kanske var det bra så för när Mille kom o såg mig så var han lite skeptisk. Blicken i hans ögon var verkligen besvikelse. Aj, aj, aj säger jag bara. Det gör lite ont i mig när han tittar så på mig. 
Men de andra var det jättekul att se när vi pratade. Helt sjukt egentligen att det går. 


Här är en bild på Àlvaro och Helena 


Nu kom Karin med Álvaro, så nu måste jag mysa!
Ha nu en toppen dag!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0