Förbannad

Jag kan inte låta bli. Först tänkte jag att jag inte skulle skriva något i bloggen.
Vissa saker ska man liksom bara hålla borta, men jag orkar inte.
Som de flesta som läser min blogg vet så har jag hyrt ut min lägenhet till ett ungt par med en liten dotter.
Anledningen att jag valde dem framför de andra som ville hyra lägenheten var för att de inte hade någonstans att bo. Jag tyckte synd om dem och kände att det var självklart att jag skulle hyra ut den till dem, trotts att ingen av dem hade jobb. Det har fungat ganska bra under tiden och vi skrev ett kontrakt innan de flyttade in.
På kontraktet skrev vi båda på att skador skulle ersättas om de skedde och även att den skulle lämnas i samma skick som den mottogs. Idag när jag kom dit, fick nycklarna och de åkte så gick jag in för att stänga fönstrena. Det var skitet överallt, lämnad mat, all reklam och tidningar för 5 månader låg kvar, fönster som knappt gick att se ut genom, förstört tv-bord. Jag kan inte bergipa hur man kan med att lämna en annan människas hem på det sättet. När jag ringer och talar om för dem att det faktiskt inte är okej att lämna det så så får jag svaret att det var dammigt under trappan och smutsigt under mattan när de flyttade in. Jaha! Så det gör det okej att lämna någons döda blommor, mögliga grytlappar och all annan möjlig skit när man hyrt någons hem. De anser dessutom att de inte ska ersätta mitt total förstöra bord. Det var ett märke i bordet innan, det var jag att det var men det kunde jag dölja med ett fat jag hade stående där. Nu är det jack i hela bordet. Eftersom jag har tagit betalt för att hyra ut mina möbler så tycker de att de har rätten att lämna det bordet där, uatn ersättning eller att ens tala om för mig att det har blivit förstört. De säger att bordet blivit förtört efter hand och att det faktiskt inte är något de ska behöva betala. Det är bara den lilla detaljen att jag har haft det bordet i ett år innan och det har inte hänt mer än det jacket som var från början. Väldigt konstigt att det har gått sönder helt utan att de har gjort något.

Jag anser att om man tycker att det är något fel när man ska hyra någon annans lägenhet, ostädat eller liknande, så måste man ju tala om det. Inte skita i att städa när man ska flytta ut. Inte heller kan man bara strunta i att tala om att saker förstörs. Speciellt om det är så "att det bara förstörs av sig självt".

Jag kan inte heller tycka speciellt synd om dem för deras extrema situation, eftersom det finns massor av människor som lever i extrema situationer hela tiden och ändå får se till att lösa problemen som finns. Och kan man inte det får man se till att anlita någon som gör det. Jag blir vansinning på alla dessa männsikor som man bara får skit tillbaka av.

Eftersom deras extrema situation är så just extrem så får jag, trots att jag haft migrän fyra dagar i rad och tillochmed var på akuten igårkväll och fick en spruta för att det skulle gå över, städa upp deras skit.

Att sedan tyket säga "jag kanske borde prata med din mamma, hon verkar ha mycket åsikter" när hon frusterad som få står intill mig för att påminna mig om allt skit som var i lägenheten. Jag är faktiskt en vuxen människa som kan ta mina egna saker. Jag hade gott om egna resonemang till skillnad från dem. Vissa männsikor är man glad att man bara kan strunta i framöver. Jag hade dessutom överseende med att de inte har några pengar för hyran för dessa dagarna som precis vart och sagt att jag kan få dem så fort de kan lösa det. När jag nu ska städa hela lägenheten efter dem tänker jag minsann inte ha något överseende. Jag ska ha mina pengar nu och sedan inte ha mer med dem att göra. Jag kan inte heller förstå hur man kan bråka över pengar som man inte ens betalat själv.
Till det hela hör dessutom att jag hyrde ut min lägenhet en extra månad till dem för att de inte hade någonstans att ta vägen innan de fick sin nya lägenhet. Jaha, varsågoda! Dessutom ringde jag imorse och frågade vilken tid jag kunde komma och hämta nycklarna. De bestämde tiden! Jag sa en extra gång att det inte spelade mig någon roll alls. Nä, tiden var bra. Sen får jag skit för att jag "stressat" på dem, att de inte hann städa.
Om jag ska tala om saker för dem och vara så jävla noga kan ju de säga till mig att deras dotter är sjuk, att de inte hinner klart förrän senare. Inte fan kan jag räkna ut det själv!

Åh, suck! Vissa saker kommer man fan inte undan hur mycket man än anstänger sig. Jag vill inte beblanda mig med männsikor som bara ger mig ilska och dåliga energier. Men som sagt, en del kommer man inte undan.

Det var inte tanken att detta skulle bli ett sånt hatinlägg. Jag tänkte bara skriva av mig och jag tror att detta inlägget kanske inte "makes sense". Jag säkert glömt hälften. Jag skiter i vilket. Huvudvärken har givetvis kommit tillbaka, nu ska jag äta och sedan sova. Imorgon måste jag städa lägenheten. Jippi!


Kommentarer
Postat av: alexandra

Fy fan vilka jävla idioter, stackars dig sanna.. ussh !! puss alexandra

2010-08-03 @ 22:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0