Gammalt födelsedagsfirande.

En väldigt bra dag har gått förbi. Min gamlafarmor blev i julas någon gång helt plötsligt väldigt dålig.
Nu bor hon på ett demensboende och vissa dagar är bra, andra inte.
Hon har alltid varit superpigg och alltid vart med och fixat och grejat så när hon blev "gammal" så fort kom det nästan lite som en chock. Idag fyllde hon 87 år. Det var lite jobbigt till en början, hon var upprörd och ledsen men Tove (min faster) har jobbat med äldre, med demens, så hon vet hur man ska ta dem. Vi fokuserade på det positiva, presenter och sådant och vips var det ledsna som bortblåst. Den underbart fina fick sig en liten makeover med hårklippning och fotvård och var mycket nöjd efter. Efter en stunds vila var hon ännu lite piggare och bad om kaffe och väldigt mycket tårta. Jag vet inte hur mycket hon hörde men vi sjöng för henne. Kanske bra om hon inte hörde så mycket eftersom vi av någon konstig anledningen sjöng helt fel! Det känns iallafall som att det var en väldigt lyckad dag!

Förresten så fick även jag topparna klippta av snälla Eva så mitt hår överlever några veckor till!


Fantastiskt fina gamlafarmor Solveig och lilla Tilda!


Blåbärsmun!


Söta pojkar!

Toves nya fransar!



Inget födelsedagsfirande utan alkohol! :)

Förresten så fick även jag topparna klippta av snälla Eva så mitt hår överlever några veckor till!
En väldigt varmt men också väldigt bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0