Helsingborg

Denna helgen har min lillebror och hans fotbollslag varit med i Eskilscupen som spelas nere i Helsingborg.
Redan första kvällen var det stökigt utanför deras fönster när de skulle sova. Våra Onsala killar är väl inte de mest beskedliga och ganska stora i käften men de hade sagt till dessa killarna att de fick gå därifrån eftersom de skulle spela match klockan 08.00 dagen efter. Matchen dagen efter förlorades och efter det hade de stött på de killarna igen och tjafset kom med en gång. Helsingborgskillarna, som var ett år yngre, ringde till äldre killar och kaoset var ett faktum. På lång väg har jag hört att de hade knogjärn och knivar, hur det är med det vet jag inte men jag tycker det är sorgligt att man det ska börjas med sådan skit redan i 15, 16-års åldern. Med tanke på hur mycket som händer hela tiden i världen och hur mycket media talar om varje dag så kanske man inte borde bli förvånad när det händer saker i ens närhet. Killarna skyndade iallafall hem och i rädslan att de skulle kastas sten genom deras fönster ringdes det till polisen som säger att de kan cirkulera runt men de kan inte göra mer än så. Beslutet var då att åka hem, arrangörerna kunde inte garantera deras säkerhet.
 Kunde inte garantera 15åriga killar på fotbollscups säkerhet.
Jag blir mörkrädd. Efter att sociala på något sätt blivit inblandade och även nattvandrare så hade de lite möte där majoriteten tyckte att de skulle stanna. Efter det spelade de en match oavgjort och vann en. Det var deras sämsta cup någonsin och jag tror att mycket har med för lite sömn och frustration att göra. Frustrationen bubblade nämligen ur dem i matcherna, där de skreks för fulla muggar. Visst är killar i den ålderna ofta uppkäftiga och våra är inget undantag men att det ska gå så långt att man inte ens vågar vara kvar, och inte ens vet hur man ska våga gå ut till bilarna utan att få sten i huvudet. Inte okej! Det enda man kan hoppas är att de lär sig någonting utav det.

Vi åkte iallafall ner igårmorse för att titta på en av deras matcher. Vi mötte upp mormor och morfar och efter matchen åkte vi ner till stranden och åt pastasallad. Mille ville inte göra så mycket annat än att "bada". För honom innebar det att ställa sig på alla fyra och doppa huvudet i vattnet. Jag vet inte riktigt vad han tänkte men ni ska få se! :) Efter havet så åkte vi till Fredriksdal, en underbar park mitt i Helsingborg.







En förträffligt bra dag som ni ser! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0