Letters to Juliet

Jag har helt glömt bort att skriva att jag och mamma var häromdagen på bio och såg Letters to Juliet.
En riktig tjejfilm. Visst är den ganska klyschig. Men ack så mysig.
Jag älskar Toscanas miljö som dom nästan hela filmen befinner sig i. Bara det!!!

Kanske var det så att det var precis den typen av film jag behövde just nu. Romantik blandar med lite skratt.
Enkelt. Precis vad jag behövde mest, mitt i all vardagsstress.



Sophie åker till Verona med sin pojkvän för en "pre-honeymoon".
Pojkvännen som ska öppna resturang intresserar sig mest för italienska ostar, mat och viner.
Så Sophie tar sig en tur i Verona själv. Hon hittar ett 50 år gammal brev till Julia från Claire, som tvingades lämna sin kärlek, en italienskbondpojk.  Hon svarar brevet och snart kommer Claire och hennes sonson för att leta reda på hennes aldrig glömda ungdomskärlek. Sonsonen vill inget hellre än att åka hem medans Sophie tycker att det är helt fantastiskt vilket gör att de ryker ihop ett flertal gånger medans de åker runt i Tosacana för att hitta Clairs kärlek. Kärleken bubblar...

Som ni hör, ganska klyschigt. Men ack så mysigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0