Risig dag

Tråkigt inlägg för er som inte vill ha en utläggning i vilken huvudvärk jag hade under gårdagen. Jag ville bara skriva av mig!

Efter ett dyng i smärta så har det mesta gått över. Jag vaknade med huvudvärk igår men till en början var det inte så farligt. Jag gjorde dock inte många knop men inte trodde jag denna gången att det skulle utvecklas som det gjorde. Efter ett par timmar trodde jag att huvudet var påväg att trilla av så jag tog en migrän tablett och la mig. Jag har ett knep annars när jag ska lägga mig med huvudvärk. Det funkade inte alls, tvärtom! Det gjorde mycker ondare än vanligt! Jag brukar nämligen vara tvungen att ligga på mage och trycka huvudet in mot kudden, in i handen. (Världens sämta förklaring kanske!)
Efter ett par timmar till så kom mamma hem och läste på tabletterna om det gick att ta flera. Vilket det verkar som att det gjorde så jag tog en till och tänkte att det givetvis går över då. Men icke. jag väntade och väntade i säkert två timmar, utan resultat. Så då gick jag ut på en liten promenad för att jag inte kunde ligga stilla längre, jag höll på att bli tokig. När jag kom hem var det värre än någonsin och jag la mig i sängen undetiden de andra lagade mat. När maten var klar satt mådde jag så illa att jag inte kunde äta och tårarna bara rann. Ny tablett och sängen som gällde. Tror ni att den hjäplte då? Självkart inte. Eftersom jag dessutom hade legat i sängen så mycket så fick jag ont i ryggen också.  Suck, säger jag bara!

Idag när jag vaknade så var värsta värken borta. Jag hoppas för allt i världen att det inte kommer tillbaka!

Eftersom pappa åkte till Japan igår morse så var planen att jag skulle kunna hjälpa mamma. Istället fick hon hjälpa mig. När jag skulle lägga mig igen efter maten igår så skulle jag bara ställa in gelén i kylen. När jag tar tag i locket så flyger det iväg. Jag vet inte hur jag bar mig åt men det flög iväg, ner på golvet. Eftersom mitt huvud känns som att det ska explodera varje gång jag böjer mig ner och reser mig upp så blev jag lite smått irriterad och kastar skeden bort till diskhon. Tror ni inte att skeden går sönder då? I två delar. Den ena, själva skeddelen med lite gelé på fortfarande, på golvet. Och den andra upp i en skål med svamp i. I ren förtvivlan skrattar jag samtidigt som jag gråter och mamma bara skakar på huvudet. Stackars mamma, när hennes äldsta, vuxna dotter efter en dag med migrän som inte försvinner what so ever, blir som en barnrumpa.

Idag ska jag hjälpa mamma, min fina mamma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0