solen lyser!

Efter en del shopping och storhandling igår eftermiddag var vi helt slut. Men jag fyndade må ni tro!
Jag köpte en ljus (gammelrosa tror jag det kallas) skinnjacka och ett par haremsmysbyxor för 174:- (!)
Jätte nöjd! Hittade också present till lilla Álvaro som snart fyller 1 år! :)

Idag är det ut i solen som gäller! Jag som är helt fullkomligt tokig i björnbär och ser om det finns mogna sådana på flera mils avstånd ska definitivt ut och plocka. Full mundering gäller!
Under en promenad häromdagen hittade vi några björnbär och besatt som jag blir av de fantastiska bären så var vi halvt fördärvade efter brottning mot buskarna. Jag lyckas nämligen få med min lillasyster.

Mamma sa idag att hon ångrar att jag heter Lisa i andra namn, björnbärstokig hade passat bättre enligt henne.
Hon säger att mina ögon blir som galna när jag ser björnbär och att ljuden jag ger ifrån mig när jag ser dem inte går att jämföra med något annat. Kanske kan det stämma.

Min kära vän Bellan vill dock aldrig plocka bjärnbär med mig igen.
Efer att hon snubblat på en eltråd, rakt ner i ett dike för att bryta armen så tycker hon att de dagarna är över.
Det var nämligen, enligt henne, mitt fel. Hon har numera vad hon kallar för en "Nemo-arm".
Visst kan jag bli galen när jag plockar och gör vad som helst för att få tag på bären men inte är det mitt fel att hon inte kan stå på benen! :) Hon ska nog bli redo att plocka björnbär med mig igen, om inte kan jag plocka för henne!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0