julklappshysteri och midnattsinslagning

Efter att en del små sammanbrott ägt rum idag så det fullkomligt galna köpcentrat Kungsmässan så har vi äntligen slagit in alla dessa julklapparna. Jag har en känsla av att de som säger att de "faktiskt är klara med alla sina julklappar", ett tag innan jul, bara ljuger. Om jag får gissa skulle jag tro att det var ca: 90% av Kungsbackas invånare som var och handlade idag. Kanske också 50% av alla som bor i varenda liten kommun runtomkring oss. Nästan så att man fick lite andnöd. Skönt är det iallafall att det är färdigt och att morgondagen bara består utav rent slappande. Jag tror minsann att det får bli mysbyxor, all day long! 

 Men allvarligt talat, dessa jäkla julklapparna varje år. Jag älskar julen och jag älskar att ge bort julklappar.
Men. Att det ska bli sådan galenskap runt det varje år förstör ju charmen. Vilket gör mig väldigt nerstämd. Precis som alla andra. Och att det måste vara så fina och bra saker. Man blir ju lite knäpp varje år av att det ska vara så perfekt. Jag säger väl som jag brukar; Nästa år ska jag minsann inte hålla på att stressa runt som en tok och vrida ut och in på mig själv för att det ska bli så himla perfekt. Är det inte tanken som räknas? Och att man är med varandra? Jag vet inte hur många gånger det var tjat och gnabb mellan syskonen Komsell idag.
Kanske inte riktigt vad man är ute efter. Inte heller har det blivit ett ordentligt pepparkakshus, neijlikor i apelsiner eller något mysigt julbak.
Det tar vi imorgon, när julstressen är över.

Missförstå mig inte nu, jag älskar fortfarande julen! Jag ska bara försöka ta tillvara på det där lilla extra som julen bjuder på lite mer nästa år!

GOD JUL PÅ ER!


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Jag är stolt och meddelar att jag har inte köpt en enda klapp i år. Skyller på personlig konkurs, haha :)



En riktigt GOD JUL min älskade Sandy Pandy - saknar dig! Hälsa familjen!



<3

2010-12-24 @ 10:54:02
URL: http://isabellehulten.blogg.se/
Postat av: mormor

Kloka ord! Hoppas att julafton blir lugnare och skönare för er alla. God Jul, älskade Sanna.

Puss och kram från oss i Örum

2010-12-24 @ 15:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0