blueberry

Eftersom jag vart på så fruktansvärt dåligt humör förut, kände jag att jag behövde göra något.
Så jag tog med mig syskonen och farmor ut i skogen för att plocka blåbär.
Helt plötsligt började det ösregna! Jag hade kunnat bli hur arg som helst just där, just då. Men istället fick det någon slags tvärtom verkan och ilskan rann av mig. (för tillfället iallafall) :)

Här är vår skörd


Blåbären avnjöts sedan tillsammans med jordgubbar och glass. Mums!


Till det roliga, när vi skulle ut och plocka blåbären hade Tilda inga bra skor för det. Antingen ett par "kängor" med klack som hon envisats med att ha på sig när vi åkte imorse eller ett par tygskor. Inget vidare, vilket som.
Hon gjorde ett val, och visst gick hon ut i skogen, i regn och rusk, med de skorna med klack och till detta joggingbyxor. Härlig ålder detdär, när man gör allt för att få ha på sig en viss typ av kläder. Såkallade "Vuxenkläder".
Tyvärr har jag inget bra kort på det. Men roligt var det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0