födelsedagsfirande & regnigt mys.

I Onsdags var det dags för min 22:a födelsedag. Vid niotiden blev jag väckt med frukost på sängen, "Ja må hon leva"-skönsång och en bukett med de fina rosorna från vår trädgård. De fina rosorna som varje år blommar, precis på min födelsedag. Exakt klockan 09.56 hade jag funnits på denna jord i 22 år. Detta dokumenterades givetvis.



Dagen spenderades sedan med städning, handling och tårtbakning.
Vid 8-tiden var det fullt hus av släkt och inte långt kvar till matchen. Spanien - Tyskland.
Det blev inte mycket till kalas detta året, men Spaniens vinst satt utomordentligt fint! 
Jag tror att jag egentligen vuxit ifrån det där med kalas, jag tycker bara det är väldigt roligt att träffa alla på en och samma gång. Det är alltid väldigt bra stämning på alla våra kalas. Jag gillar't!

  

Victor mobbades både gärna och mycket av alla för han "grillningsstil".
Detta fick alla tillbaka, som ett slag i ansiktet, när kycklingen var utsökt!

O som sagt, så hade vi ganska roligt denna kvällen med!















Kvällen avslutades med en sväng in till Kungsbacka för att träffa tjejerna. Av någon anledning hamnade vi på Mingel. För er som inte vet vad Mingel är så är det ett uteställe i Kungsbacka, där jag tror att medelåldern är typ 16,5 år. Så varför vi hamnade där har jag inte en susning om. Jag kan säga att jag mer än en gång frågade mig själv "undrar varför jag inte saknat Kungsbacka"? Samma folk, förutom tillökningen med småttingar, samma bråk, samma ställen, samma allt. Utelivet i Kungsbacka kan vara jätteroligt, men det är väldigt sällan! Så nej, utelivet i Kungsbacka har vi nog växt ifrån. Om inte annat har vi verkligen vuxit ifrån Mingel. Helt klart!

Dagen efter så var jag barnvakt för lillemille och Tilda (Kanske även Victor?). Regnet öste ner och vi myste inne hela förmiddagen. Vi låg alla i mammas och pappas säng och hörde hur det smattrade mot fönstret. Detta varande i ca: 5 minuter innan alla blev lika galna som vanligt. Hopp i sängen, draklekande, jage och andra sånnadär hysteriska grejer försegick sig i stackars mammas och pappas underbart sköna säng. Huvudsaken var väl iallafall att de hade roligt tillsammas, och det kan jag lova att de hade!





Efter regn kommer solsken. Inte riktigt. Men det slutade iallafall att regna och vi kunde ta oss ut en sväng.

  



Mille gillade inte riktigt när de råmade åt oss. "Sluta låta så!" sa han bestämt till dem.

  



  

Jag tror han lekte spindelmannen eller något en stund... sen var vattenpölarna är ett måste!



Underbara dagar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0