Lugn

Stilla. Lugnet har ifnunnet sig.
Mamma och de små syskonen är i Skåne.
Jag skulle höra om pappa tappade bomull på golvet på nedervåningen.
Ganska magiskt. Jag minns inte när det var så tyst på Solkullagården senast.

Efter en fotograferingsrunda i trädgården myser jag ner mig med min nya mysdress.
Mia Skäringers Dyngkåt och hur helig som helst i ena handen och en kopp té i andra.
Vecko Revyn väntar på att bli läst liksom även H&M katalogen. 
Dipp med grönsaker står redo. Dags att mysa!



Ella Fitzgerald, Louis Armstrong, Marvin Gaye, Barry White, Aretha Franklin...
Underbara röster kommer ur högtalarna.
Jag njuter.


Kommentarer
Postat av: Malin

Låter som en alldeles perfekt fredag kväll tycker jag. Själv har jag knaprat ostbågar och kollat på svensk film. Funderar nu på om det ska bli mer TV, bok eller tidning (H&M katalogen har jag redan tagit mig igenom).



Kram

2010-07-23 @ 23:48:44
URL: http://www.sandbarnet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0