målerihelg

Helgen har mest spenderats med att måla hemma hos faster i Anneberg.
Halva lördagen fick jag dock mest plocka blåbär till blåbärspaj som skulle göras.
Att plocka blåbär tillräckligt mycket för två pajer tar tid vill jag lova! Men smaskigt blev det!

Att fota mina familjemedlemar var inte så populärt...



Mumsiga pajen innan ugnen - Att ens 9-åriga dotter klättrar på en tar man mest med ro


Att hålla sig vaken på vägen hem var inte lätt. Trots mutor med Cheesbugare. Arg var ordet.

Det roliga med att vi höll honom vaken hela vägen hem, klockan 19,45, var att han inte kunde sova sen när vi kom hem. Pappa försökte i 30 minuter och sedan jag i över en timma. Jag försökte allt. Jag sjöng, jag berättade en historia, jag var tyst, jag blev arg, jag la honom i hans säng, vi tittade på min "helefon" (telefon).
You name it! Men absolut inte, under några omständigheter skulle herr'n sova. Omöjligt!
Tillslut fick han gå upp med mig igen. Efter att han fått äta efterrätt med oss och fått leka lite så somnade,
efter en del mer snirklande, lillen runt halv tolv.
Det konstiga är att ungen inte sovit något alls under hela dagen. Knepigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0