sommar o. sol

Igårkväll var det -i rikitgt BF anda- dags för vårt lilla tjejgäng att äntligen träffas allihopa. Konstigt nog kändes det inte som att det var så längesen vi träffades. Jag antar att det är precis så det ska vara med dem som står en allra närmast. Vi satt och tjöta, precis så mycket som vi är allra bäst på, hela kvällen på Fridas balkong. Den underbara sommarvärmen försvann inte och inte förrän vid tolvtiden var det dags att ta på sig en tröja. Frida, grillmästarn, invigde sin elektriska grill och vi grillade majskolvar och korv där i sommarvärmen och helt plötsligt kändes det inte som vi satt i Kungsbacka på en balkong. Mer som ett medelhavsland under semestern. Underbart!

  




Idag var det stranden som gällde! Det är så roligt för barnfamiljer när de ska ute till stranden under en dag. Det bli liksom lika mycket packning som för en husvagnssemester! Vi smörjde oss med solcreme och packade in vår packing och oss själva i bilen med en hel del pustar, under årets hittils varmaste dag, och for som ett skott mot stranden. Väl där insåg vi att det fläktade jätteskönt och stranden var - the place to be!

Jag insåg att jag aldrig någonsin tagit mitt första dopp såhär sent på sommaren och att jag kunde inte vänta längre. Det var bara att trotsa det, för mig, iskalla vattnet med ett ordentligt kärringdopp. Min kära familj skrattade gott åt mig medan jag var stolt att jag faktiskt - kärringdopp eller ej - badade! Lite krabbfiske, fika och sandlerebad senare så kände vi oss ganska nöjda och åkte hem.



  
Jordgubbssmet överallt blev resultatet av fikan


En glömd keps hemma - Man tager vad man haver!


Nu är det dags för grillning och snart är det FOTBOLL! Heja España!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0