...

Dagen idag har varit ganska lugn måste jag säga. Alvaro har varit på sitt bästa humör hela dagen! Han är så go! :)

Malin var här förut idag för att hjälpa Karin att måla i Alvaros rum. Det skulle vara djungelmotiv. Palm, Giraff, Apa, Lejon och en slingrande orm målades! Det blev jättebra! Sen ska det bara målas med färg men det är väl det som är svårt fåå få till bra! Men det ska vi nog lösa! :)
Efter det var färdigmålat så gjorde vi våfflor. Det är ju faktiskt våffeldagen i Sverige idag! Det kan man ju inte missa! Gott!


Men till det allra roligaste idag. Jesús och Karin berättade för mig i början av veckan att det går ett "rese"program på torsdagar. Ett program där de åker till andra städer och möter folk som är härifrån Andalusien. Just denna veckan skulle de åka till Göteborg. När jag kommer ner så ser jag feskekörka, läppstiftet, poseidon och andra typsika göteborgssaker på tv. Men helt plöstligt kände jag igen mig väldigt väl och visst var de i Kungsbacka! På det lilla torget, bara några hundra meter från min lägenhet! Skumt! Här sitter man i Jerez de la Frontera, Cadiz, Andalusien, Spanien och ser sitt hem på tv! Jäkligt konstigt måste jag säga! Men sjukt roligt! De filmade vårt fina lilla torg, skansen och vår kyrka. De gick där med en man som bor i Kungsbacka som berättade massa saker (som jag givetvis inte förstod) och gick där på våra små gator.
Jag kunde peka ut mitt hus för Jesús och Karin, på spansk tv! Lite roligt är det allt! Klart att de filmade på Tio Pepe också! :) De filmade också Fjärås Bräcka och pratade om vikingar! 

Nu ska jag ta och sova lite för att ta Alvaro ganska tidigt imorgon! Och sen 12:45 är jag påväg mot nya äventyr! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0