Idag

Dagen idag började väldigt segt. Jag gick inte upp förrän vid halv tolv. Då gick jag ner, gjorde frukost och sen gick jag upp till min säng igen. Jag la mig och tittade på "Solsidan" och sen på "Så ska det låta". Det var skönt med en jätte lugn och skön morgon. Inte för att det brukar vara särskilt stressigt eller jobbigt för mig att ta mig upp här nere :) Det var däremot väldigt varmt inatt under täcket, så jag var vaken en del pga av det. Jag gillar ju inte att sova utan täcke!

Karin och Jesús skulle åka till Carrefour sen så då åkte jag med. Gissa om jag kunde gå i affären utan att köpa något? Nej! Typiskt mig! Men jag köpte bara en ficklampa, Jordgubbar och en Cola. Rätt bra jobbat för att vara jag :)

Efter det åkte jag med till El Puerto för att träffa Caroline. Jag mötte henne och en kompis till henne, Greg på Carrefour (Igen, fast i El Puerto). Där skulle Caroline köpa lite nya grejer som täcke, lampor o.s.v. eftersom hon flyttat idag! Greg körde hem oss till Caroline och sen ringde hon en kille som hon träffat, Manu, så vi gick och mötte honom och sen tillbaka för att sätta ihop lite lampor och lådor som vi köpt.

Karin kom och hämtade mig och sen åkte jag med henne till hennes vän och kollega Malin som de varit hos under eftermiddagen. När jag kom in där så mötte jag Lucas, en av Kajsa-Lisas söner. Jag frågade om han kände igen mig och han svarade att han inte riktigt visste. När jag sa att jag varit hemma hos honom två gånger och att jag varit där med Caroline så sa han " Ah, jag känner dig!" Supersöt! Alla svenskar som jag träffat här, genom Karin, hennes vänner, är verkligen jättetrevliga människor och jag tycker verkligen att det känns toppen att jag hamnade just här! Det hade varit väldigt mycket jobbigare om jag inte känt att människorna här är så bra!

Greg är amerikanare så han pratade givetvis engelska med mig och det är inte lätt att prata med någon som har det som modersmål, samtidigt som jag uppskattar att han verkligen försöker prata med mig! Jag vill verkligen öva på engelskan så man slipper känns sig så obekväm. Manu, som jag träffade sen, pluggar engelska på Trinnity. Det är samma skola som Caroline pluggar spanska. På ett sätt är det mycket svårare att prata med honom, för att han är så svår att förstå, men på ett sätt är det mycket lättare. Jag är mycket bättre (om man får säga så) på engelska än vad han är. Om jag får lov att säga så, så är jag faktiskt ganska bra på engelska, bara väldigt obekväm att prata. Men det är en sak jag vill uppnå med denna upplevelsen, bli bättre på engelska! Jag pratar ju med Jesús här hemma också. Det är ju stor skillnad från hur det var för bara någon veckan sedan. Jag "vågar" prata mycket mer med honom nu och han pratar med mig. Det är svårare när Karin är med, för både mig och Jesús, men som sagt beror det nog mest på att man känner sig obekväm när det skulle kunna gå att prata på sitt eget språk. Jag tycker lite synd om Karin som får översätta hela tiden bara! Men vi ska blir bättre, båda två hoppas jag! :)

Nu ska jag gå ner och dricka lite té och sen sova! God natt på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0