ej vis?

Jag har försökt undvika att skriva om min satans visdomstand som bråkar med mig. Jag har på något sätt tänkt att om jag inte skriver om det så finns det inte. Men det gör det tyvärr, i allra högsta grad!
Det är nämligen så att jag kände att den sprack igenom lite mer och tittade då häromdagen och upptäckte då att man såg tanden mycket mer än tidigare. Va bra, tänkte jag. Det tänker jag inte längre. Tandköttet runt tanden och tillochmed upp i kinden är super svullet och irriterat. Jag blir tokig! Vad ska man göra? Ska jag ta det som en pik att jag helt enkelt inte är så vis?

Förutom mina härliga problem i munnen så vaknade jag av en skällande TinTin idag. Klockan 08.00. Kanske inte riktigt den tiden jag tänkt vakna en lördag när huset är helt tomt. Jag skällde på hunden som kom in med svansen mellan benen. Jag gick upp och la mig igen och då kom han med svansen viftande igen. Sötnosen la sig precis brevid mig och vi sov i två timmar till. Skönt!

Förresten, jag fick en liten chock när jag tittade på tv igår innan jag la mig. Helt plötsligt visade de en svensk reklam. Det var den reklamen där en mamma ger sitt barn smutsigt vatten i vattenflaskan. Så det var givetvis budskapet som skulle fram, de visade det från youtube. Men det var svenskt tal och svensk text. Givetvis dubbat som allt annat här!

Undra vad man ska hitta på idag? det är någon motorcykelgrej här i Jerez så det är galet mycket folk och framförallt galna motorcykelförare. Vilket gör att det också är en hel del ambulanser. Kanske ska stanna hemma ídag och bara vara, ligga o sola, lyssna på musik... Känns som en bra idé! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0