Feria i Puerto

Det känns som att det kommer bli en seg dag idag. Igår var vi nämligen på ferian i El Puerto!

Vi lämnade lilla gos killen hos sin farmor och farfar för att sedan följa strömmen mot ferian.
Ferian i El Puerto skiljer sig ganksa mycket från den i Jerez. I Jerez är den ganska mycket större och även lite finare. I Puerto är det ganska "bonningt", och dammigt men ändå så inbjudande. Alla Casetas var tält i Puerto, i Jerez var det som små hus. Min favorit var nog El Puerto. det kändes på något sätt mysigare, ännu lite bättre stämning och ganska enkelt.  Dessutom var det betydligt mycket mer snygga killar i El Puerto! Inte helt fel! :)
Kanske har det också med att jag var i ett så trevligt sällskap! 

Något som är väldigt roligt här i Spanien och som jag råkade ut för ett antal gånger igår är när det kommer fram spanjorer till mig och börjar prata spanska. Deras reaktion när man säger att man inte pratar spanska är alltid lika härligt. "Eh?? ¿Por qué?" Alltid lika förvånade. Igår hände detta flera gånger och vad ska man svara? "Jadu, det kan ha att göra med att jag aldrig lärt mig det" eller "Jag har aldrig behövt kunna spanska". Oavsett vad svaret blir så fnäser de nästan lite åt en och försvinner åt ett annat håll. Att man inte kan spanska är oerhört konstigt för de flesta spanjorer. Kanske lika ofattbart som jag tycker det är att de inte kan engelska.

Roligst var ändå en kille igår som kom fram till oss på dansgolvet. I vanliga fall (Läs när man inte druckit så mycket rebujito) så säger jag på spanska "No hablo español" men det gjorde jag inte då. Jag envisades med att säga "I don't speak Spanish" ca 14 gånger. Killen låtsades som att han inte hörde vad jag sa och när jag tillslut kläckte ur mig "No hablo español" var hans reaktion var likadan som alla andras förutom att han fortsatte prata spanska med mig ändå. Jag bara ryckte på axlarna och fortsatte dansa. Helt plöstligt kom han tillbaka och sa "Fighter" flera gånger till mig. Vadå? Jag frågade Tina vad det var han ville ha sagt och det visade sig att han tyckte att det var en bra idé att hämta sin tjurfäktande kompis, antagligen för att försöka imponera på mig. Jag var väl måttligt intresserad! Tina talade om för dem båda vad vi anser om tjurfäktning, de såg väldigt förvånade ut och gick därifrån. Här är tjurfäktarna lite kungar. Men inte för mig! 

Jag har också börjat undra lite vad det är som jag att jag är som en magnet för fulla och fula äldre män. Jag har funderat lite på om det står "Illaluktande äldre, gärna smått överviktiga, män sökes" i min panna. Jag kan känna att det börjar bli lite tjatigt. Vad tror män, gärna sådär 50+, att jag ska säga? "Jo, men visst! Följ gärna med hem till mig! Jag älskar män som är äldre än mig egen pappa". Blä är väl ungefär det jag skulle vilja säga. Jag försöker alltid säga något snällt och dra mig bort därifrån lite smidigt men det kommer nog en dag när någon stackars (?) man kommer få ta all skit. 

Kanske hade det passat mig med en äldre man som den tant jag är. Jag, som är ca. 10 år yngre än de andra jag var med igår kväll, kastade in handduken först. Med diverse krämpor, såsom skoskav, ömmande fötter och illamående (troligtvis pga av någon rebujito för mycket) satte jag mig i en taxi och åkte hem. Sängen var på tok för lockande för att hålla mig kvar. Dock tog det ett tag att komma hem då min taxichafför inte hade riktig koll på vart gaspedalen satt. 

Hundarna blev iallafall glada att se mig! Ha ha ha!!!
 
Oj, det blev ett långt inlägg. Jag ska försöka ladda upp lite bilder från igår, om det nu är något som man vågar visa för folk. Vi får väl se! Puss och kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0