Hemma.

Nu är jag hemma i Sverige igen. Planet landade igår morse klockan 9.50 och farmor hämtade mig på Säve.
När jag var påväg av planet höll jag på att blåsa in i det igen och jag kände hur regnet dugga mot mina fötter.
Det blev faktiskt lite bättre väder efter några timmar men det var fortfarande kallt!

Sista dagen i Jerez hade jag hand om Álvaro och ni kan nog förstå hur mycket vi försökte mysa! Karin kom på den geniala idén att åka till Puerto Cherry och äta den sista lunchen! Underbara Puerto Cherry!

  

Hemresan gick över förväntan! Visst kan jag väl känna att jag skulle kunna vart utan den biten där jag hade tre väskor att ha hand en hel natt på flygplatsen i London. Jag ville ju inte direkt somna eftersom jag hade väskorna men jag somnade till i 30 minuter iallafall. Livrädd när jag vakna då jag inte hittade min plånbok som jag sedan kom på att jag så fint hade gömt :) Jag kan väl inte direkt rekomendera att övernatta på flygplatsen på ett kallt stengolv! Men jag var lång ifrån ensam. Det låg folk längst varenda vägg, på varenda centimeter!






Det var så skönt o få träffa familjen igen! Victor smög upp för trappan igår när han kom hem från skolan med världens leende på läpparna, Tilda slängde sig på mig i sängen och Mille gick bananas! Han hoppade på mig i sängen och skrek och slog med huvudet i sängen, av lycka! Vi sa att man skulle kunna tro att han vart inlåst i 14 dagar med tanke på hur han höll på! Efter det satt han som fastklistrad på mig. Ingen annan fick bära honom!
Det är lycka! Jag som var så orolig att han skulle vara blyg eller sur när jag kom.
Imorse grät han när han inte fick gå upp till mig när mamma sa att jag sov. Underbara lilla Mille!

På dagen igår fick jag sova i 40 minuter sedan var det full fart som alltid på Solkullagården. De fick sina saker som jag köpt med mig hem och Mille blev så glad för sina att han bar runt dem i en påse resten av dagen :)
Efter det var det dags att åka till Milles dagis på gårdsfest och sedan till kungsmässan för att växla pengar och Victor skulle köpa kostym till avslutningsfesten. Visst känns han ganska stor annars också men han såg så vuxen ut på något sätt i sin svarta kostym. Den lilla, som bara var 8 när jag gick på den festen. Han har vuxit till sig en del sen dess om man säger så!  

  
Visst är det lite skillnad från då? :)


Bilder från gårdfesten:
  





När vi kom hem åt vi supergod mat och sedan en kaka som de bakat för att jag kom hem! :)
När jag började svamla massa konstiga saker insåg jag att det var nog på tiden att jag fick lite sömn.

Idag när jag vaknade så gick jag ner, åt frukost och sen gick jag ut på altanen. Klarblå himmel, näst intill vindstilla och allt är ljusgrönt och blommigt. Det kändes ganska bra kan jag säga.

Borta bra men hemma bäst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0