Photoshop = Bra fotograf?

Åh, jag blir så irriterad!

Jag har tittat runt på massor av bloggar de sista dagarna och jag har tittat på ganska många "fotobloggar". Det är jättekul att det har blivit så populärt att fota och speciellt att barn (från 11 och uppåt) tycker att det är roligt!

Men. Använder man sig av photoshop kan man inte kalla sig en bra fotograf.
Jag tycker att det syns väldigt ofta syns tydligt vilka som använder sig av photoshop och det verkar faktiskt som de flesta använder det nu. Jag tycker det är jättekul med photoshop, jag har inte använt det själv men själva grejen är väldigt rolig! Att man kan ändra och trixa hur man vill.

Jag irriterar ihjäl mig på de som skriver "åh, vilka fina foton du tar!" när det är photoshopat! Det gör mig skogstokig! Då är det ju inte själva fotot som är bra! Min 2-åriga lillebror kan ta bra foton isånnafall!!

Jag använder minsann inte photoshop! Jag tycker det är fusk!
Jag tycker absolut att det är okej att använda det om man skriver att man har photoshopat bilden. Eller om man kanske tillochmed lägger upp före och efter bilder. Men inte påstå att man är en bra fotograf när man använder photoshop!



Skogstokig var ordet!


Kommentarer
Postat av: Anna

Haha ja kära du! Det är inte lätt det här inte.. Stör dig inte så mkt på sånt. Take it easy, bli lite spansk av dig... You know what I mean ;)

2010-05-12 @ 19:17:46
Postat av: Sanna

Fusk är vad det är!

Jag lovar, jag ska göra mitt bästa!

Tur att det är Feriatider, jag ska låta Rebujiton flöda! :)

2010-05-12 @ 21:26:50
URL: http://blancoazucena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0