Puertomys

Igår kväll gjorde vi oss iordning för att åka till Puerto och träffa alla svenskorna. Det blev Mexicanskt och vi hade jättetrevligt! Dessa underbara svenskor hade fixat en tårta till mig för att jag åker hem på måndag (snyft). Jag hade verkligen inte förväntat mig det men de är så gulliga, så gulliga!

Känns väldigt bra att jag kommer kunna träffa många av dem i sommar i Sverige! :) Sen tror jag i och för sig att det finns stor risk att jag kommer åka tillbaka. Om inte för att plugga så kommer jag definitivt komma hit och hälsa på! Inte hade jag trott när jag åkte att jag skulle träffa en grupp med människor som jag skulle trivas så bra ihop med!

Lilla Elvia var så söt igår. När vi nästan hade ätit färdigt så frågade hon mig om jag gillar chocklad. "Nja, sådär" blev mitt svar. Elvia spärrar upp ögonen och vänder sig snabbt om till Ulrika och viskar. När jag såg Elvias min så förstod jag att det var något så jag sa att jag gillar en del choklad. Givetvis var tårtan i choklad, bara choklad. Normalt sett brukar jag faktiskt inte gilla den typen av tårtor men denna var riktigt god!!! Jag viskade till Elvia att den var supergod och då var lyckan gjord!



Idag åkte vi med till Puerto igen för att äta frukost med Ulrika. Efter en liten stund kom också Ulrikas vän Annica och när det var dags för jobb för Ulli och Karin så gick jag och Annica runt och tittade i alla små affärer som Puerto har att erbjuda. Det saknar jag i Sverige. Mer småkramsbutiker åt folket!
Efter det gick vi ner till Levante, resturangen som Ulli jobbar på, för att stoppa i oss lite lunch.
Super mysigt! Álvaro var så nöjd när han fick vara med Ulli att fixa och dona. Inte ville han vara med mig :)

Jag beställde iallafall en tostada med guacamole och langostinos. Ni anar inte hur gott det var! Annica beställde in wok som också var helt otroligt gott!


Jag inser när jag lägger upp korten här på bloggen att min kamera borde begravas. Den har nog gjort sitt!


Efter lunchen så åkte vi hem. Och tur var väl det eftersom vi   b o k s t a v l i g e n   höll på att blåsa bort. När blåsten tog i som mest fick vi stanna för att kunna hålla oss stående. Karin och Jesús släppte av mig på AreaSur sen, så att jag kunde shoppat lite mer. Eftersom jag redan har funderingar över hur jag ska få hem mina saker så tyckte jag att det var en toppen idé att köpa på mig lite mer! Väldigt noga uttänkt var detta ska ni veta!


Ikväll ska jag och Álvaro ha fredagsmys för oss själva när Karin och Jesús ska på middag hos vänner.
Vi får mysa allt vad vi har nu för det är inte många dagar kvar...


Kommentarer
Postat av: Bellan

Åker du hem redan på måndag?? Jisses vad fort tiden går! Jadu, partner-in-crime, vet inte om jag vill plocka några fler bär med dig faktiskt, känns lite risky, hehe.



Vad fint du verkar ha det! Tårtan ser inte nådig ut - mata Bell!



Ring mig när du är hemma darling. Flyg försiktigt och massa massa kärlek till dig!



<3

2010-05-22 @ 00:47:23
URL: http://isabellehulten.blogg.se/
Postat av: Malin

Härligt det låter!



Kram

2010-05-22 @ 23:29:20
URL: http://www.sandbarnet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0