Slitigt jobb

Nu har jag landat i soffan nere i Örum, hos mormor och morfar. Vi har varit i deras nya hus och grejat hela dagen. Mest städning fick det bli men sådant är också skönt att få hjälp med är klart! Jag tycker att tiden gått så oerhört fort men när jag tänkte efter insåg jag att det är ungefär 7 månaders slit. 8 timmar varje dag. Det är en hel del jobb om man säger så. Speciellt om man är i 60-65års åldern. Jag kan inte förstå att de har orkat all den tiden. Men oj så bra det kommer bli! Oerhört bra! De har verkligen öga för det där med husbygge och inredning. Nästa vecka ska de flytta in. Det kommer bli väldigt bra med alla deras saker! :)

Morfar lagar god mat nu medans vi tittar på Söderling på tv. Jag längtar efter maten! Mmmm!

Mamma och mormor anser att vi ska låta bli att tala om för folk att vi ska spela bingolotto. Att vi här nere, just de timmarna, är ett slutet sällskap. Men HA! BINGOLOTTO! BINGOLOTTO BINGOLOTTO! :)



Härliga rapsfält på Österlen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0