Draken på Berget

En dag så berättade Mille för oss att vi har en drake på berget bakom vårat hus. Vi skrattde och trodde nog mest att han skojade till en början. Det var bara det att den där draken är faktiskt verklig för Mille. Draken är röd och Mille är rädd.Vi antar att han har drömt det för jag kan inte tänka mig att han har hittat på det själv. 

Häromdagen när jag var och fotade på baksidan så tänkte jag att det var en bra idé att ta med honom upp där, för att visa att det inte finns någon drake och att det inte är något att vara rädd för. Han total vägrade och eftersom jag redan var en bit upp så struntade jag i det. Tilda var däremot med på noterna och tog tag i Milles hand och sa att vi skulle upp. Där med basta. Mille satte igång med sin allra ynkligaste röst med lite gråt i halsen och sa "Jag är rädd". Uppåt gick det bra och väl uppe sprang han och Tilda runt och letade efter draken som, hör och häpna, inte fanns där! Han var så glad och på strålande humör. Nere i trädgården igen så såg han lite rädd ut ochg sa han till mamma att han hade sett draken uppe på berget. Knäppgök!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0