Kungsbacka Vattentorn

Häromdagen när mamma skulle till läkaren så skulle jag passa Mille. Vi åkte med till Kungsbacka och efter att jag fått lite liv i en snarkande Mille bestämde vi oss för att gå till gamla vattentornet i Kungsbacka.
Jag har vart där uppe en himla massa gånger med skola, fritids och bara på promenad. Där uppifrån ser man hela Kungsbacka och ändå bort till fjorden och Onsalahalvön. Det är väldigt fint där uppe, speciellt en så fin höstdag som vi var där! Mille tyckte att trappan upp var mer spännande än att man faktiskt ser så mycket när man väl kommer upp. Han tyckte det var kul att man såg havet, sen ville han vidare. Vi försvann då in i skogen bakom. Där gick vi. Jag och Mille. I den supermysiga skogen. Livskvalité, jajamensan!

Förövrigt så är det 187 trappsteg upp. Jag vet inte om jag tycker att det låter som mycket eller lite men jag kan säga såhär; Det är jobbigt att gå upp! Om inte för att man blir alldeles yr i huvudet så är det för att trappstegen, trots renovering, är ganska ojämna. Här ska ni få se!

Uppför


Fantastisk bokskog och trappan neråt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0