loppismupp & loppisfynd

Idag vart det äntligen dags för lite saknad skåneloppis. Det var bannemig på tiden!
Jag kommer inte ens ihåg när jag var på loppis här nere.
Tyvärr var den loppisen vi åkte på först som ett skämt. För er som inte varit på loppis i Skåne; Går man på loppis här nere så är det löjligt billigt, allt är som hittat liksom. Och det är ju det som är grejen, att man kan hitta så fantastiska saker för inga pengar alls. Det är till för fynd! Den första loppisen var därför lite som ett skämt. Jag hittade blandannat en fin liten trehjuling som hade vart toppen för Mille. Gammal och lite sliten men ändå fin så jag tänkte att det kanske skulle kosta max 50 spänn, inte ens det. Tror ni inte att gubben säger tre hundra? Tre hundra spänn! Normalt sätt hade den inte kostat nästan något. Jäkligt skumt.
När vi sedan åkte till nästa loppis gjorde vi det mest för att bara se om det eventuellt fanns något litet roligt kvar. Här är det ju så också att man står och väntar långt loppisen börjar och allt bra försvinner därför ganska fort.
Trots detta var det faktiskt där vi fyndade lite roliga saker. Jag ångrar däremot så himla mycket att jag inte köpte en väldigt gammal kamera som låg där på ett av borden. Den var så jäkla tuff! Åh, va jag ångarar det!!!

Efter loppisrundan var det dags för att återgå till jobbandet på Örums Norregata. Det var jäkligt blåsigt och kallt kan jag lova! Sådär kallt att man fryser länge efter man gått in. Vi har ätit så oerhört god mat och nu sitter jag och lyssnar när Milan-fansen sjunger ut IIIIIBRAAAAHIMOVICCCCC!  

Jag har nu sett ett litet mönster här på min blogg. Jag säger då och då (ganska ofta) att jag ska ladda upp foton för er men jag gör det aldrig. Jag har inte laddat upp foton på hur länge som helst. Ursäkta att jag är så tråkig!
Snart kommer det foton! Och då lär det komma många på en gång! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0