Stolle

Man skulle kunna tro att jag dog under tiden jag var på arbetsförmedlingen eftersom jag inte uppdaterat sen dess. Och jag kan lova er att det hade varit befogat. Mannen som höll i uppstartsmötet kan ha varit bland det sämsta jag varit med om någonsin. All information han gav var frukstansvärt dålig. Hade jag fått gissa så tror jag att han inte ens visste vad det var han skulle prata om innan han kom dit, och han jobbar med detta. Skrämmande.
Han hade inga svar på frågor och tillmötegående har han nog ingen erfarenhet av alls. Dessutom så visste jag redan allt han sa. Allt. Som vanligt hade jag lika gärna kunnat hoppa över mötet, jag fick inte ut något alls utan det.

Inte nog med att jag var så trött på den stollen redan innan. Igår när jag stod i kö till gatuköket på torget i Kungsbacka så kommer han från ingenstans. Han tittar inte ens om det är någon som står och köar utan beställer, innan mig. När jag då sa "jag trodde vi hade kösystem här" så sa han "Jag trodde du höll på med barnet". Jag stod alltså i kö, bärande på min lillebror. Stollen jag pratade om blev genast ett praktpucko!
"Jag trodde du höll på med barnet, HÖLL PÅ med barnet". Åh, vilket stolpskott. Jag vet inte ens vad jag svarade på den knäppa kommentaren innan han säger " Du tror väl inte jag gör såhär med uppsåt, gå du före då"
Ja tack, det hade jag gärna gjort, om han inte redan hade beställt. Inte ens ett ursäkta fick jag av honom. Alla runtomkring skakade bara på huvudet. Kanske överreagerade jag en aning eftersom jag tyckte att han var bland det lustigaste jag mött dagen innan. Jag hoppas bara att jag får en annan handläggare på arbetsförmedlingen än honom. Annars kan jag ju alltid ta mig mig Mille till arbetsförmedlingen och säga "Jag har inte tid med er, jag håller på med barnet".
 
Om jag är lite bitter på lustiga människor som inte kan bete sig som folk?
Om jag är lite bitter på stollar som inte tar hänsyn till andra?
Om jag är lite bitter på att inte ha något riktigt jobb och behöva gå till praktpuckot ovan?

Ja, det kanske man kan säga.


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Shiiit vilket praktpucko! Haha, man kan ju inte göra mkt annat är skratta åt så korkade människor heller! Men usch, hoppas du slipper honom som handläggare!

2010-10-16 @ 18:45:05
URL: http://isabellehulten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0