Jobb Jobb Jobb

Ibland är det svårt att börja skriva i ett nytt inlägg. Idag är det svårt, jag vet inte vart jag ska börja!

Jag kan börja med att säga att det dåliga uppdateringen beror på att jag har jobbat de sista dagarna. Som jag skrev i ett inlägg för ett tag sen så blir man galet trött när av att jobba när man inte är van vid det. Jobbar man bara ett par dagar i veckan så blir man helt död i huvudet av någn anledning när man kommer hem. Kanske blir det lite värre av att jag jobbar som vikarie och hoppar runt mellan klasser och fritids med olika rutiner och massor av barn. Jag klagar dock inte! Jag får träffa så många fina barn och man får ut så mycket av det. Deras enorma ärlighet och fina sätt att se på sin omgivning, vilket smittar av sig. Vem tycker inte om att sväva på rosa moln då och då? Givetvis blir de fluffiga rosa molnen kolsvarta emellanåt men det fina väger över!

Jag tror att jag skrev här om ungdomsjobbet jag sökte? Hursomhelst är det på Individ och familjeomsorgen, där jag mer än gärna vill jobba när "jag blir stor". Jag sökte det och tänkte att jag givetvis var bland en av de som skulle få komma på intervju eftersom jag faktiskt har ett så stort intresse för det. När jag började bli lite otålig här i veckan så ringde jag och fick svaret att de gärna vill ha någon med vana av sekreterarjobb och dator o.s.v.
Hon sa att hon fortfarande skulle ha mig i bakhuvudet men att de som sagt helst är ute efter något annat.
Jag tänkte att det var kört och la ner det helt och hållet. Jag bestämde mig då för att plugga på halvfart medan jag kan jobba på skolan. Tror ni inte att hon ringer då och säger att jag trots allt är en av tre som ska få komma på intervju. Av ca. 60 sökande! Det känns rätt bra! Och just nu känner jag att även om jag inte skulle få det jobbet så har jag faktiskt blivit utvald, utan erfarenhet!

Lustigt nog har jag precis blivit tillfrågad att ta ett vik på ett par dagar i veckan, några veckor på skolan.
Dessutom så ringde de från Storgatan 1, en väldigt populär resturang i Kungsbacka, och frågade om jag vill hoppa in där och jobba. Dit ska jag faktiskt idag!

Visst är det konstigt? Att gå från att inte ha något till att få massa erbjudanden. Roliga erbjudanden dessutom!


Kommentarer
Postat av: mormorn

Härligt Sanna! Det är du verkligen värd. Puss på dig och ha en riktigt skön helg

2010-10-30 @ 22:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0