en best med sandpapper

Det har varit en lugn och skön dag idag. Tyvärr har mitt huvud inte slutat strejka och jag har haft ont i fyra dagar nu. Jag kan nog säga att jag är lite trött på det nu. Lite smått sådär.

Jag lyckades iallafall ta mig in till Kungsbacka för att hjälpa mamma med Mille undertiden hon gjorde lite ärenden för att sedan träffa mina fina tjejer. Bara ligga i soffan och prata var efterlängtat. Tyvärr vill mina fina vänner sällan vara med på kort så jag är lite ledsen eftersom ljuset var så fint hemma hos Louise.



Kvällen har mer eller mindre bara spenderats i min säng. När jag har ont i huvudet och behöver få vara ifred eller när lilla Freija behöver lite space från vår drake här hemma brukar jag låsa min dörr. Idag hade jag låst dörren för att få lov att sova ifred utan ungar och hundar men får ett bryskt uppvaknande när Mille helt plötsligt ska in i mitt rum, till varje pris. Han hänger sig på dörrhandtaget, drar och sliter. Med huvudvärk och sovande så kändes det ungefär som att ett flygplan flög precis ovanför huvudet på mig. Jag gick upp, släppte in besten och la mig i sängen igen. Mille är snart efter, naken och iskall. Tack för det. Som grädden på moset har han ett korvbröd i handen som han äter i min säng. Känslan av smulorna efter honom var ungefär som sandpapper. Så himla mysigt!
 
Ibland älskar jag att bo hos mamma och pappa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0