fullmåne, trassel och gullunge

Någon som var påverkad av fullmånen inatt? Det var iallafall både jag och Freija. Jag sov jättedåligt och Freija skulle till varje pris upp och ut. När jag väl släpper ut Freija genom dörren så lös månen så starkt att jag funderade på om jag tittat fel på klockan. Det kändes väldigt skumt och Freija började plötsligt att skälla som en tok. Mitt i natten. Att jag inte fick ett spel på henne. Inte kunde jag somna om efter det.

Morgonen började sedan med en iskall men väldigt solig promenad.



På förmiddagen tittade jag på Grammy galan from the U.S. Det inleddes av fem superkvinnor med superröster. Där bland var Christina Aguilera, jesus vilken röst hon har. Jag satt som förstenad med gåshud. Tyvärr missade jag hälften för att att tjejligan här hemma åkte för att se trassel på bio. Jag måste säga att det var en av de bästa disney filmerna jag sett på länge. Nu ser jag inte särskilt mycket på barnfilmer längre men en del har jag ändå sett med Mille och denna höll lite högre klass än de andra. Storyn var mysig och att den var i 3D gjorde det ännu bättre. Jag var ju med Tilda och såg Shrek 4 när den kom och den var också i 3D men där var det så lite som hade den effekten. Här var hela filmen i 3D. Den är faktiskt att rekomendera, rolig för vuxna också :)

Jag tror att jag fick lite energi av detta för när jag kom hem satte jag mig med spanskan och fick gjort massor. Ungefär det jag behövde gjort hela veckan men inte gjort, så nu är mitt dåliga samvete som bortblåst!
Mille låg först i min säng nerbäddad brevid mig och tittade på tv men helt plötsligt låg han i Freijas säng. Underbara unge.



Nu ska jag bara ta det riktigt lugnt resten av kvällen med melodifestivalen och QX galan. Mysa med familjen. Mmm...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0