Julafton

Det har varit ganska lugnt på blogg-fronten för min del den sista veckan. Jag har varken orkat, velat eller haft tid att blogga. Men nu så, nu får ni allt på samma gång istället!

Dagen innan julafton var jag och köpte ett nytt objektiv i julklapp till mig själv. Så mycket som jag fotar kan jag ju inte nöja med med att låna ett. Jag ville dessutom ha något med mer funktion. Så så fick det bli. Och nöjd vill jag lova att jag är och det har blivit en det fotande också som ni nog förstår! :)

Julafton var underbart lugnt och skönt och vi var hemma med familjen. Det är väldigt skönt att bara vara på julafton utan måsten. Hemma hos oss får alltid barnen en julklapp på morgon men det var svårt att hålla fingrarna borta från de andra klapparna för Mille som sedan låg på paketen och lekte. Farmor och co. kom för att se Kalle Anka med oss och på sekunden det var slut var  tvungna att gå så att tomten kunde komma. Vi var lite spända på hur Mille skulle reagera på tomten. Mille, som satt så nöjd med mammas telefon och youtube, tyckte knappt att det var mer spännande med tomten än det han tittade på på telefonen. Efter att ha öppnat dörren för tomten sa han till oss "jag ska bara titta färdigt först" och satte sig, med ryggen mot tomten. Vi skrattde lite åt honom innan vi sa att tomten faktiskt hade med sig julklappar i sin säck och då flög han nästan ner i säcken istället. Jag vet inte om man ska tycka att hans reaktion var bra eller hemsk, roligt var det iallafall! :) Vi hade riktigt mysigt med julbak opch julpyssel medans pappa spelade gitarr och sjöng. Inspirationen till våra apelsiner var lite olika som ni ser, Swedish house mafia har gjort avtryck hos lillebror.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0