Japan

Usch och fy! Jag tittat på nyheterna och ser hur flodvågen drar in över Japan. Det är helt otroligt vilka krafter det handlar om och hur mycket det förstör. Med vänner ute och reser och släkt runt om i världen så känns det lite jobbigt att se på det. Jag minns hur fruktansvärt det var när tsunamin drog in över Thailand och hur jobbigt det var att vänta på svar från sina nära.

Jag läser alltid nyheterna på nätet på telefonen påväg in till jobbet på morgonen. Idag läste jag att det precis hade varit jordbävning och det verkade, under omständigheterna, ganska okej. Sen blev det bara värre och värre. Jag kan verkligen undra vad meningen med detta är. Stackars, stackars människor. Det finns inte ord för hur fruktansvärt det är.

Ens problem känns plötsligt väldigt små när man sitter och blir matad med låtsas mat av lillebror, sitter med datorn i knäet, nyheterna på tv:n och mat på spisen. Man ska vara glad för det man har. Det enda positiva med en sånhär katastrof är att folk får lite perspektiv på sitt liv och sina val. Man får lite distans till verkligheten och vad som verkligen betyder något.

Jag ska skicka alla positiva tankar och ljus till de drabbade. Jag föreslår att ni gör det samma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0