Meditera Mera

Idag har jag för första gången försökt mig på meditation på riktigt. Det blev en ganska surrealistisk upplevelse.
Att man kan sitta stilla, i ett så enormt fokus är en prövning utan dess like. Att vara helt fokuserad på sig själv och att inte fundera över annat än bara sin egen existens och sina känslor är svårt. Speciellt i ett hus fullt av liv.

För det första så trodde jag att jag hade suttit i max tio minuter, jag hade suttit i 30. Jag blev väldigt varm, trots att jag satt i linne och byxor, utam värme i rummet och utan strumpor. Jag var så avslappnad att jag inte märkte att jag hade tappat halsbandet jag höll i handen. Inte heller har det någonsin känts som att mina axlar suttit så långt ner. Jag som i vanliga fall tycker att mina axlar sitter vid öronen. Det var en så fantastiskt skön känsla som for genom hela kroppen.

Ett tag tänkte jag mycket på filmen eat, pray, love som fick mig in i samma sinnesstämning.
Det känns som att detta blev ett ganska flummig inlägg men det struntar jag i. Alla borde meditera. Meditera Mera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0