Palmhuhset

Jag sitter på verandan hemma på Solkullagården och det är lite jobbigt med solen som skiner in så man inte ser vad man skriver på datorn. Jag tänker inte klaga, det är så underbart väder ute! Jag har suttit ute på altanen utan jacka och tittat på Freija när hon sprungit runt och jagat kottar. Fantastiskt härligt! Dessutom är det inte någon hemma mer än jag och den galna hunden. Vilket gör att det är betydligt lugnare än vanligt. Skönt.
Hunden vill dock helst vara ute hela tiden och skäller på mig så fort jag sätter mig i soffan.

Igår hade vi tjejer i familjen en tjejdag med uflykt till Trädgårdsföreningen i Göteborg. Hannu Sarenström har haft en utställning med 500 olika sorters snödroppar som mamma gärna ville se. Så vi packade ihop oss och åkte in. Först åt vi lunchpizza i bilen och sedan gick vi först till palmhuset och tittade lite (läs fotade mycket) där.




Snödropparna får komma i nästa inlägg för nu måste hunden ut igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0