Sånt man lever länge på

Imorse när jag skulle duscha mig åtminstonde lite fräsch innan min snabba visit till jobbet så skulle Mille prompt också duscha. Mille vägrar alltid att man duschar håret på honom och ännu mindre att man sköljer ur schampot.
Idag fick jag försöka lura honom lite eftersom tiden inte fanns till för något strul. Jag frågar honom om han ser fåglarna i taket. Ja, visst gjorde han det. Jag frågade då vilken färg de var och han svarar snabbt att de är gröna. Nästan klart och jag sätter mig på huk brevid och tar bort vatten från ansiktet på honom och gör en pussmun mot honom. Han pussar tillbaka och tittar lite drömskt på mig och säger "Du är kärleken".

Älskade unge. Det lever jag länge på!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0